Veel gestelde vragen

 

Waarom betaal ik rijklaar-maak-kosten?

Bij aanschaf van een nieuwe scooter betaalt u altijd een bedrag aan rijklaar-maak-kosten. Dit zijn kosten die Mobielstad moet maken om uw scooter compleet en klaar te krijgen.

Voor dit bedrag doen wij bij Mobielstad het volgende:

  • Scooter uitkratten;
  • Scooter visueel nakijken;
  • Scooter aan de loop brengen;
  • Carburateur reiniger bij achtergebleven productie vuil;
  • Korte proefrit maken;
  • Kenteken aanvragen;
  • Kentekenplaat bestellen;
  • Vergoeding voor recyclingbijdrage;
  • Scooter goed doorladen en spanning controleren (bij elektrisch)

 

Waarom duurt een reparatie of onderhoud meestal langer dan 2 dagen bij Mobielstad?

Op dit moment biedt Mobielstad aan om alle merken scooters en scootmobielen toe te staan in de werkplaats voor onderhoud en reparatie.

Dat betekend niet dat we hiervoor alle onderdelen in huis hebben. De basis, zoals bougies, olie en sproeiers en de kennis wel, maar de meeste onderdelen moeten besteld worden bij de diverse leveranciers. Afhankelijk hiervan en afhankelijk van de doorlooptijd in de werkplaats duurt een reparatie.

We zullen u hiervan zo goed als mogelijk op de hoogte houden.

 

Wat is de werkwijze bij reparaties van scooters en scootmobielen?

Bij brengen (of door ons ophalen) van een scooter of scootmobiel wordt samen met jou het OPDRACHT-formulier ingevuld. Hierin worden de NAW gegevens ingevuld, gegevens van de scooter of scootmobiel en geeft u een duidelijke omschrijving van wat er aan de hand is en wat u wel of juist niet hersteld zou willen hebben.

Ook worden er in het bijzijn van jou foto’s gemaakt van je scooter of scootmobiel om later misverstanden te voorkomen.

Al deze gegevens worden verwerkt en gebruikt volgens de AVG regels.

De monteurs houden indien nodig contact met jou over de status van je scooter of scootmobiel. Zodra de scooter/scootmobiel gereed is brengen we u op de hoogte. Na betaling van het verschuldigde bedrag kun je je scooter weer meenemen of laten afleveren door Mobielstad. Ook dan zullen we nogmaals foto’s van uw scooter/scootmobiel maken om misverstanden te voorkomen.

 

Wat is de werkwijze bij het opstellen van schaderapporten/verzekeringswerk?

Heeft u schade aan uw scooter of scootmobiel en wilt u hiervoor een schaderapport op laten stellen, dat kan Mobielstad voor u verzorgen.

  • Na ontvangst van de scooter of scootmobiel stellen wij een schaderapport op. Voordat wij u het schaderapport in PDF sturen, betaalt u 10% van het schadebedrag met een maximum van €150,- (plus de kosten van transport indien van toepassing). Bij uitvoering van de reparatie volledig volgens het opgestelde schaderapport kunt u het reeds betaalde bedrag in mindering brengen.
  • Het schaderapport kunt u opsturen naar uw verzekering.
  • In afwachting van de expert of uitslag van de verzekering bent u vervolgens vrij om uw scooter of scootmobiel eventueel weer op te halen.

U mag hem ook bij ons laten staan, maar dan moeten wij u er wel op wijzen dat als dit langer duurt dan 3 weken wij genoodzaakt zijn om stallingskosten in rekening te brengen.

  • Na uitslag van de verzekering is het vervolgens aan u om te beslissen wat u wel en niet laat herstellen.